Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi

Markalar İçin Sosyal Medyanın Önemi

Şu an sosyal medya ‘’bir iki fotoğraf paylaşır 3-5 beğeni alırım’’ düşüncesinin çok çok ötesine geçti. Hayatın aktığı yeni bir kanal oldu sosyal medya.

Bireysel kullanıcıların artışı, markaları da sosyal medyaya sürükledi ve son zamanlarda sosyal medya markalar için son derece önemli bir hal aldı.

Kimi firmalar sosyal medyada varlıklarını göstermek, kârlılıklarını artırmak için milyar dolarlık bütçeler ayırırken; şirketlerin büyük bir kısmı halen bu hizmeti profesyonel olarak yapmaktan oldukça uzak bir yaklaşım sergilemektedirler. Sosyal medyada hesabı olan, kişisel olarak paylaşımda bulunan herkesin bu işi yapabileceği gibi yanlış bir anlayışı benimseyerek ; başka bir pozisyonda çalışan personellerine bu görevi vermekte ve herhangi bir strateji, plânlama olmadan gerçekleşen paylaşımlarla farkında olmadan markalarının algısını zayıflatmaktadırlar.

Oysa paylaşımlarınız sosyal medyada görücüye çıkmadan önce ; kullandığınız içerik , paylaşım dili, hedef kitle, paylaşım saatleri, sektörünüzün analizi gibi çok önemli kriterlere göre belirlenmelidir. Takipçilerinizin ilgisini çekecek ve markanızla olan iletişimlerini artıracak paylaşımlar yapılmalıdır. Doğru paylaşımlar, doğru sosyal medya stratejileri size yeni iş zincirleri oluşturacak, şirket verimliliğinizi yükseltecektir.

Markalar, kendilerini tanıtırken hem marka bilinirliğini artırmak hem de insanların güvenini kazanmayı hedefliyor. Bu her mecrada aynı şekilde ilerleyen bir durum. Ancak söz konusu sosyal medya olduğunda bu markayı 1-0 öne taşıyor. Elbette sosyal medyayı etkin kullanmanın yanı sıra verimli kullanmak da bir o kadar önemli.

Sosyal medya kullanımının artması ile birlikte artık herkese ulaşmak çok daha pratik, kolay ve maliyeti çok daha düşük. Bu markaları cezbeden özelliklerin başında geliyor.  Hedef kitlenizi anlamak, pazarlamanın en önemli adımlarından biri ise, sosyal medya ile bunu en kolay şekilde yapmak mümkün.

Yorum Bırak